Odnawialne źródła energii
40-50 jakościowych leadów w ciągu miesiąca, stworzenie funkcjonalnych rozwiązań marketing automation nie za miliony, czy wprowadzenie głównych fraz Twojego biznesu do TOP 10, w zaledwie 45 dni wydają Ci się niemożliwe? Sprawdź więc nasze Case study i poznaj się na naszej skuteczności w działaniach marketingowych dla branży OZE!
Opłacalność długofalowej inwestycji-to właśnie główny argumenty branży OZE przy przekonywaniu przyszłych prosumentów do skorzystania z ich rozwiązań, jak np. pompy ciepła, instalacje PV, magazyny energii i więcej.
My używamy tego samego argumentu, by pokazać Ci, jak wielki potencjał tkwi w przemyślanym długofalowym działaniu marketingowym, ile może zyskać Twoja marka oraz to, ilu Klientów możemy do Ciebie przyprowadzić.
Nasze działania zawsze są szyte na miarę, a każdy ruch poprzedza dokładna strategia działania. Stawiamy na indywidualną i intensywną współpracę, dlatego nasi Klienci nigdy nie pochodzą z tego samego województwa czy rejonu działania.
Marketing dla branży OZE to wyzwanie, wyzwanie, w którym czujemy się jak ryba w wodzie. Po starannie przygotowanej strategii realizujemy efektywne i efektowne działania na rzecz sukcesu Twojej marki. Poniżej znajdziesz nasze przykładowe realizacje oraz opis najważniejszych naszym zdaniem praktyk w Twojej branży.
Nasze prywatne Top 5 marketingowych rozwiązań dla branży OZE – Na co polecamy zwracać uwagę podczas rozwijania marketingu i sprzedaży w Twojej branży!
Ekspercki błysk w oku
Od wprowadzenia Net-billingu oraz w obliczu ciągle rosnących kosztów dla polskich przedsiębiorstw Klient B2B odgrywa coraz większą rolę w Twojej strategii sprzedażowej… prawda?
Myślimy, że nie trzeba Cię przekonywać, że co jak co, ale twarde dane, merytoryczne podejście i wysoki poziom doradztwa są aspektami kluczowymi dla inwestorów B2B.
Z tego powodu bardzo mocno doradzamy, byś w Twojej firmie oddelegował osobę, która z jednej strony nie ma paraliżu na widok kamery, a z drugiej strony ma dużo wartościowej wiedzy do przekazania… jeżeli do tego ma jeszcze naturalny luz i poczucie humoru, to sukces tego typu działań jest tylko kwestią czasu.
Taką oddelegowaną osobę jako eksperta możemy nazwać “twarzą marki”, będzie to osoba, która będzie pojawiać się w komunikacji marketingowej.
Prawdą jest również, że nie tylko klient biznesowy, ale i osoba indywidualna zwraca uwagę na treści merytoryczne, a te przekazywane przez człowieka wzbudzającego sympatię i wydają się autentyczniejsze.
Strategia marketingowa
To precyzyjny plan działań marketingowych tworzony na bazie głębokich analiz kluczowych płaszczyzn funkcjonowania Twojej marki. Równie istotną rolę ogrywa aspekt naszego doświadczenia i wiedzy marketingowej oraz Twojej znajomości biznesowych realiów.
Wierzymy, że poważne długoterminowe działania mają sens jedynie, gdy są one poparte bardzo dokładnym opracowaniem strategicznym, na podstawie którego podejmowane są inwestycje.
Dzięki takiemu podejściu każda wydana złotówka na marketing jest inwestowana w dobrze przemyślanych kierunkach, wyniki tych działań są łatwo mierzalne, a całość komunikacji marketingowej jest spójna oraz co najważniejsze, skutecznie trafia do starannie ustalonych grup docelowych.
Strategia marketingowa obejmuje takie zagadnienia, jak:
Analiza branży,
Analiza SWOT marki i jej potencjału,
Rozpisanie przewag konkurencyjnych firmy i wyciągnięcie na ich bazie możliwości marketingowych,
Dokładne określenie grup docelowych dla każdego produktu wraz z dokładnym podziałem tych odbiorców na kanały dotarcia, ich przekonania, potrzeby, obawy i motywacje,
Na podstawie opracowanych odbiorców tworzymy lejki sprzedażowe, czyli ścieżki Klienta od pierwszego wrażenia dot. Twojej firmy do zakupu i polecania jej dalej,
Ustalenie KPI, czyli skutecznych mierników efektywności inwestycji w marketing,
Analizujemy Twoją konkurencję,
Opracowujemy strategię komunikacji oraz tworzymy wytyczne do kreacji na każdy kanał,
Tworzymy harmonogram działań.
W zależności od potrzeb oraz naszej roli w projekcie w kształt strategii dodajemy:
Jeszcze dokładniejszą analizę branży, bazując na licznych raportach, analizach, programach analitycznych,
Strategię procesów marketingowych, sprzedażowych,
Zaprojektowanie i wdrożenie systemu CRM,
Strategię zatrudniania i wdrażania handlowców.
Takie strategie to nie tylko szalenie skuteczne narzędzie przy skalowaniu wyników Twojej marki. To również bardzo duży atut w przypadku chęci pozyskania dotacji na rozwój firmy, jej internacjonalizację, czy wewnętrzne skalowanie.
SocialVikings wraz z firmą partnerską pomagają pozyskiwać takie dofinansowania, jeżeli jesteś zainteresowany(a) informacjami dot. możliwości związanych z dotacjami, to koniecznie napisz do nas wiadomość, lub wypełnij formularz kontaktowy.
Żelazne procesy sprzedaży i marketingu
W branży OZE leady do firmy często trafiają z wielu kanałów… co jest dobrą praktyką. Gorzej natomiast w praktyce wygląda kontrolowanie działań marketerów i handlowców, przez co ciężej skalować działania, korygować je, czy zmieniać – w skrócie, to co zmierzone i zaprojektowane to zrobione!
Tak, jak pisaliśmy przy okazji strategii, ważne, by przed podjęciem szeroko zakrojonych działań dobrze przygotować się do działań, również pod kątem procesowym.
Jak ma wyglądać komunikacja? Kto z firmy ma odpowiadać za przekazywanie materiałów/informacji/kto ma kontrolować prace zewnętrznej agencji?
Jak mierzyć wyniki działań? Jak procesować leady, które generuje dla nas agencja?
Na te i na wiele więcej pytań warto odpowiedzieć sobie jeszcze przed pierwszym dniem działań egzekucyjnych. Naszym klientom pomagamy we wdrożeniu procesów, by maksymalnie ułatwić im rozpoczęcie ewolucji marketingowej.
No dobrze… już poświęciliśmy sporo czasu na przygotowania, wszystko gotowe, a więc co dalej?
Materiały z realizacji
Nic nie zastąpi prawdziwych materiałów przedstawiających firmę, zadowolonych klientów, czy zakończone realizacje.
Możemy bazować na grafikach, dwoić się i troić, by na bazie wytwarzanych przez nas materiałów osiągać imponujące wyniki.
Znasz zasadę Pareto? Mówi ona o tym, że 80% pracy przekłada się na 20% wyników… i na odwrót, 20% pracy odpowiada aż za 80% sukcesu.
Zdecydowanie zasada ta ma zastosowanie przy podpunkcie nr. 4, video przedstawiające zadowolonego Klienta, czy zdjęcia zadowolonej ekipy monterskiej na tle instalacji, po dobrze wykonanej pracy, to właśnie taka komunikacja wyróżnia Twoją markę na tle konkurencji.
Pomyśl, czy jako Klient nie chciał(a)byś zobaczyć realnych wyników pracy firm, której zamierzasz zaufać? Nie chciał(a)byś zobaczyć od środka, w jaki sposób działa, co ją wyróżnia i co może dla Ciebie zrobić?
To właśnie takie podejście wyróżni Twoją markę i pozwoli Wam rosnąć dzięki fali nowych Klientów… oczywiście, jeżeli oprócz dobrych materiałów z realizacji będziecie umieć je wykorzystywać w skutecznym lejku sprzedażowym.
Dobrze zaprojektowane kampanie marketingowe
Ostatnim podpunktem są kampanie marketingowe. Jeżeli dysponujemy opracowaniem strategicznym, wiemy do kogo i jak chcemy dotrzeć oraz mamy wyróżniające się na tle konkurencji materiały, które jak wynika z naszych analiz, są wartościowe dla naszych odbiorców, to nie pozostaje nam nic innego, jak rozpocząć spieniężanie wszystkich powyższych starań.
Dobrze zaprojektowana kampania, to taka w której:
Trafiamy do naszego “klienta idealnego”,
Mamy stworzony lejek sprzedażowy,
Mierzymy wyniki działań,
Wiemy, co na poszczególnym etapie lejka musi robić nasza firma, by konwertować kampanię,
Mamy system remarketingowy, by docierać do osób, które miały kontakt z naszą marką,
Stosujemy zdywersyfikowane materiały reklamowe, na podstawie których ustalamy najskuteczniejsze działania, po czym je skalujemy,
Wciąż robimy testy, udoskonalamy kampanię i jej poszczególne elementy.
Chcesz zdobyć więcej wiedzy dotyczącej możliwości w branży OZE? W takim razie nasz newsletter to idealne miejsce dla Ciebie. Zapisz się już teraz i systematycznie otrzymuj wartościowe materiały.